tisdag, juni 19, 2007

Karaktären?

Och så var det det här med karaktären som jag funderade på igår, så beslutsam jag kände mig när jag skrev det. Det höll ungefär två timmar tills jag hungrig på IKEA skulle ge dottern lunch. Ner slank en chokladpudding, på eftermiddagen en coca-cola som jag inte kunde tacka nej till när det bjöds. Och till slut lite godis på affärn när jag upptäckte att de hade min favoritsort på lösvikten. Det är som att när jag "fustat" en gång tycker jag det är kört och att inget spelar någon roll utan då kan man lika gärna äta lite till av nåt annat. Just detta finns med som en av fallgroparna på VV så jag vet ju egentligen om det. Det är ju just det här beteendet som satt mig i den här situationen från början, så det är ju hög tid att inte göra som man alltid har gjort - för det har ju bevisligen aldrig fungerat.

Inga kommentarer: