måndag, maj 09, 2011

Toppa formen

Efter en lång frånvaro från bloggen har jag nyvunnen motivation, och kommer skriva lite mer frekvent den kommande tiden. Våren har på ett sätt varit en framgång i sig, vikten har sakta krupit nedåt med mitt förändrade förhållningssätt till mat och framförallt godsaker. Och har det kommit någon helg då man unnat sig extra, i form av fest eller bjudningar, har denna inte som tidigare resulterat i ett stort plus på vågen. Ett plus som tidigare ofta välte alla goda föresatser och sänkte mig direkt ner i gotteträsket igen. Jag har under de senaste veckorna nått "all-time-low" flera gånger, all time som i de senaste 10-åren...Förra veckan låg jag så lågt som 61,2 :) men det var nog en lyckoträff med något vältömd kropp. Nu ligger vikten på dryga 62,5.

Sommaren närmar sig med stormsteg, och jag har beslutat att göra en liten extra satsning fram till midsommar. Även om jag verkligen känt mig nöjd med min kropp senaste tiden, har jag fått mersmak och vill faktiskt nå ända fram i mål och inte stanna nu...så där lite lagom nöjd. Egentligen tänker jag inte på det som en viktminskningssatsning utan som en extra kost- och motionssatsning inför sommaren, väl medveten om att dess positiva effekter även kommer att påverka vikten.

Jag hade tänkt ge mig själv en födelsedagspresent, i form av nr 5 som första siffran i vikten...spelar ingen roll om det är 59,9 utan det är bara själva målbilden i form av en 5:a!

2 kommentarer:

M sa...

Kul att du är tillbaka på bloggen och vilken comeback! Det är ju verkligen ingen viktminskningsblogg längre, utan en _livsstilsblogg_! Vad långt du har kommit i ditt tänkande och synen på dig själv. Imponerande! Och grattis till dina vägningar, vilken häftig känsla det måste ha varit. Målet är bara en liten, liten ansträngning bort nu.

Vilken var din startvikt från allra första början? Snyggt att du har hållit vikten i snart ett år!

Stor kram!

Sunkiss sa...

Hej!

Nja, hållit vikten i snart ett år är kanske att ta i ;) Jag började nog på dryga 73,5 i februari förra året, gick ner till 65 till sommaren, men sen gick det upp igen till 68 innan jul...men därefter är det nedåt...om än väldigt sakta :) Men det känns jätte bra att inte vara alltför långt borta, samtidigt som jag faktiskt påminner mig att det är den sista biten som kommer vara den svåraste. Men det känns som att den här sommaren har potential att bli den bästa på länge, det är verkligen en härlig känsla att känna sig smalare igen!

Stor Kram