torsdag, juli 28, 2011

Positiv trend

Nu har det äntligen börjat vända, motivationen är tillbaka, intaget av mat ligger på rätt nivå, en hälsosam nivå och hittills har jag tappat ett av de kilona jag mumsat på mig under de senaste veckorna. Med mig som extra motivation, eller piska - hur man väljer att se det, finns ett gäng nyknäppta bikinibilder. Till skillnad mot innan vägrar jag titta på dem med avsky och hålla emot impulsen att radera dem. De kan till och med få sitta i familjealbumet, de visar en del av mig, jag är fin som jag är ändå, men jag ser att det finns saker jag önskar ändra på. Och det finns inget annat sätt att göra det än att agera.

Jag minns återigen ett citat från en reportage i en tidning jag läste för många många år sedan, jag minns inte alla detaljer men just detta har fastnat 
"om hade vetat hur bra det skulle kännas att ha kroppen jag alltid drömt om, skulle jag ha gjort det här för länge sedan". 
I tre månader hade hon kämpat och slitit med både kosthållning och träning, för att se exakt hur mycket resultaten kunde förbättras om man gjorde allt till 100%. Trots att det varit så jobbigt hade hon gjort det för länge sedan om hon bara kunnat föreställa sig exakt hur bra det skulle kännas att vara där hon alltid drömt om. Det peppar mig att göra saker, även när det känns motigt.

Inga kommentarer: