onsdag, juli 06, 2011

Semestersatsning?

Japp, nu är den här, sommaren alltså och helt underbart även semestern. Men det som INTE är här är den där formtoppen och inte heller nån målvikt. Facit i hand, senaste 1,5 månaderna har varit bedrövliga. Inte så att det varit alldels dåliga vanor, men med lite större portioner, lite mer guldkant i tillvaron och avsaknad av motion, har det visat sig på vågen. Så imorse när jag vägde mig kände jag bara, NEJ..nu får det vara nog.. semester eller inte. Jag tänker inte gå upp ett gram mer.

Och man säger ju alltid att semestern är en utmärkt tid att starta, så det är vad jag gjort. Jag hade avhällt mig från allt onyttigt idag, när familjen åt hembakta bullar på stranden åt jag äpple istället, liten lagom lunch och middag. Dagen avslutades med ett löppass. Visst, det har varit en svår dag, flera gånger har jag öppnat kylskåpsdörren i köket och frågat mig själv VAD jag ska äta, för oj vad jag varit sugen Men när gränsen är nådd så är den, tänker inte nöja mig med något annat än att återfå den tidigare så härliga känslan av mitt smalare jag! :)

Ny morgondag imorrn, med motion och sunda val.

Inga kommentarer: