torsdag, september 09, 2010

Hostan håller i sig, och jag har inte kommit igång med träningen än vilket känns lite motigt. Stora tröttheten har också infunnit sig. Jag tror att de extremt tidiga mornarna, i kombination med extra stillasittande kontorsarbete och lågt energiintag börjar ta ut sin rätt. Just nu tycker jag att jag är inne i en ohållbar situation. Jag tvivlar faktiskt på att kombinerad kur är rätt, om jag ändå inte ska ha hjälp av ketosen känns det bättre att stoppa i sig riktig mat. Jag känner mig faktiskt nästintill redo att övergå till bara vanlig, hälsosam mat, med ett begränsat intag av kolhydraterna. Härliga, krispiga grönsaker i alla tänkbara färger! *mums* Därför håller jag på att återigen omvärdera upplägget.
För att orka vardagen behöver jag mer motion, och då behöver kroppen få bra energi från hälsosamma alternativ. Jag är dock inte beredd på att helt överge Cambridge, utan tänker fortfarande ha det som ett snabbalternativ när tiden inte räcker till. Hellre det än att det råkar slinka ner något av "fel" sort.

När jag ändå håller på att ändra upplägg, har jag också passat på att revidera målvikten. När jag når ner under 60 kommer jag anse mig själv vara målviktig. Fokuset kommer därefter inte att ligga på att gå ner i vikt, utan istället på att fortsätta upprätta goda vanor och en livsstil som håller vikten konstant. Går jag därefter ner ytterligare är det en bonus. Men väl målviktig då är det endast fokus på träning och sunda vanor som gäller. Jag tänker inte väga mig i tid och otid, och ägna överdrivet mycket energi på att tänka på vikten utan snarare på att vara hälsosam. Det kommer vara en stor vinst i sig! :-)

En annan härlig sak är att jag har shoppat lite nya kläder, och jag känner mig nöjd med det jag ser i spegeln. Jag känner mig motiverad att bli av med de sista kilona för det var så ofantligt roligt att hitta kläder som ser bra ut, och som jag mår bra i. Köpet jag är mest nöjd med för tillfället är mina jeansleggings. SÅ länge som jag letat efter ett par sådana som faktiskt ser ut som RIKTIGA jeans och inte just jeansleggings. Vanliga jeans skär antigen in i midjan, magen eller glipar i svanken. Så jag har länge känt mig förvisad till de här halvdana leggingsen, som är superhöga i midjan, ger lite putmage (som jag döljer under löst sittande kläder). Med de här byxorna, är det som att helt plötsligt komma i de där supersnygga jeansen du alltid drömt om, som sitter perfekt i svanken och över rumpan, men riktiga fickor och SNYGG tvätt. Jag kan skriva om de här i en evighet, och funderar allvarligt på att åka dit och köpa ett par i mindre storlek bara för att gardera mig att få ett par. Att de dessutom bara kostade 399 :- (att jämföra med riktiga jeans) gör att det känns ännu mer som ett kap. Faktiskt kan man inte tro att det är leggings för de har både vanliga bakfickor och riktig kantsöm för framfickorna, det enda som skiljer är att det faktiskt inte finns en "påse" för framfickan utan den är igensydd. Leggingsen kommer från Object.

Inga kommentarer: