lördag, september 04, 2010

Härlig höst

Idag bjuder vädret på en sån där alldeles härlig höstdag, klarblå himmel och frisk luft! Det vankas kräftskiva ikväll och säkerligen en hel hög onyttigheter. Jag tycker att jag hanterat första jobbveckan ganska bra. En shake till frukost är perfekt när man kliver upp så tidigt som jag gör. På luncherna har jag hållit mig till salladsbordet, och middag hemma har bestått av shake. Däremot känner jag att eftermiddagarna måste innehålla ett mättande mellanmål också för att inte suget ska sätta klorna i mig. Jag hade en eftermiddag när jag mot bättre vetande, bakade kakor med barnen och själv satte i mig flera stycken. Så jag har beslutat att lyssna på kroppens (äkta) signaler, och kompletterar därför med ett eftermiddagsmål för att hålla blodsockret på jämn nivå. Jag skulle gärna vilja hitta ett recept på riktigt gott och nyttigt GI bröd, och ska ta det som projekt i helgen att leta upp ett sådant.

Jag är fortfarande inte helt frisk, får kraftiga hostattacker vid ansträngning, men jag tror att jag redan nästa vecka kan komma igång med träningen igen. Jag ser verkligen fram emot det!

1 kommentar:

M sa...

Hallå tjejen!

Hoppas att du har återhämtat dig från kräftskivan och har mött veckan med ett strålande humör. Hoppas även att förkylningen/hostningarna har gått över och att träningssuget är tillbaka! :)

Wow, vad imponerad jag är att du kör vidare på kombinerad kur och är så kontrollerad. Målmedveten och ihärdig är du, och det ska bli så spännande att höra när du når din målvikt SNART! Fasen, vad jag tror på dig!

På ett sätt är det skönt att vi har varit förkylda en tid, så att vi verkligen kan koncentrera oss på viktminskningen, visst?

Ha en härlig onsdag!

Kram!