måndag, augusti 30, 2010

Rutiner

Helgen över, bröllopsfest i ganska lagom balans likaså. Det var inte i en baraxlad klänning jag svepte över dansgolvet, men det var åtminstone utan semesterbagaget vilket kändes som en stor vinst i sig.

För mig var den minirenkur som blev min räddning. Från att vara inne på fel spår, med ett galet godissug och aptit som häst och därtill skuldkänslor och negativa tankar, till att nu vara tillbaka till utgångsläget innan semestern (liiite finns det kvar) har gett mig energin tillbaka. Tänk så otroligt snabbt det går att vända. Även om det de första dagarna rör sig om mest vätska så är de lägre siffrorna på vågen precis vad man behöver för att orka fortsätta vidare. Det har med andra ord varit en bra nystart.

Vägningarna på Viktväktarna på måndagar, kommer att reduceras till en gång i månaden, eftersom det nu är riktigt meckigt att få till i jobbvardagen. Men det betyder inte att det inte kommer bli veckovägningar, även fortsättnings kommer jag väga mig hemma på måndagar.

Har gjort min första arbetsdag efter föräldraledigheten idag, och det känns direkt att det blir lättare att hålla formen med de här rutinerna. Det finns inget utrymme för småätande på jobbet. I dagsläget är upplägget enligt detta. Shake till frukost, de luncher jag tränar blir det shake även då, annars sallad. På kvällen blir det shake alternativt middag beroende på om det var mat på lunchen eller ej. Enkelt sagt, 2 shakes/dag och ett mål riktig mat. Detta tänker jag köra tills första siffran på vågen blir den efterlängtade 5:an.

Jag ska dessutom bättra mig på uppdateringsfrekvensen här :-)

2 kommentarer:

M sa...

Det måste ha känts underbart att gå på bröllopet efter de här veckorna. Så fantastiskt grymt gjort att du har tagit dig tillbaka till årets lägsta-vikt! Och en bra utgångspunkt inför höstens fortsatta viktminskningsresa!

Vilken omställning att börja jobba igen. Vad härligt att höra att det känns bra och att du ser det som ett sätt att skapa goda rutiner.

Vägningar ja! Jag har inte kunnat väga mig på ett tag då de renoverar omklädningsrummet på gymmet, men så fort jag får syn på en våg ska jag kasta mig över den. :) Månadsvägning på VV låter bra, vilka minus du kommer att få.

Hur många kilon har du kvar till din tänkta målvikt, tror du?

Önskar dig en fin och solig dag!

Kram

Sunkiss sa...

Vad du är härligt peppande :-) Tack! Förstår att det blir spännande att väga sig sen när gymmet öppnar igen!

Jag skulle uppskatta att jag har drygt 7 kilo kvar till målvikt. Jag har bestämt mig för att revidera min målvikt något, för att 55 kilo känns inte längre verklighetsförankrat, och det får mig snarare att tappa motivationen, det känns som en avlägsen utopi. Däremot 59 kilo känns helt realistiskt genomförbart, en liten utmaning men absolut realistiskt. Jag väger idag 66 kilo, vilket stämmer bra med lägsta vikten under ketos, om man tänker att man lägger på sig vätskan igen.
Så vid 59 tänker jag räkna mig som målviktig, sen finns alltid förhoppningen att jag med sund livsstil och motion ska komma ner lite till men jag tänker inte ha viktminskning som fokus då utan snarare träning :-)

Stor kram