söndag, augusti 15, 2010

Åter till verkligheten

Imorgon är det så dags igen, nu har Viktväktarna öppnat igen efter sommaruppehållet. För mig innebär det en tur dit för vägning och även stanna kvar och lyssna på mötet. Jag vet dock redan nu att det kommer bli ett stort plus på vågen, ett bagage efter semesterns utsvävningar. Men jag har lärt mig att ju längre man drar ut på det desto friare ramar ger man sig själv att fuska...man kommer egentligen bara ännu längre bort från det resultatet man vill uppnå. Och jag har gått tillräckligt på den här omvägen nu, den resan har gjort att jag fått justera både måldatum och revidera målsättningen med Midnattsloppet. Men inget ont som inte har något gott, jag har gjort ytterligare en nyttig lärdom som jag bär med mig, bättre rustad inför framtiden.

Jag inser också att även kommande semesterperioder innebär utsvävningar utöver det vanliga, men det kommer då bara röra sig om ett litet plus från målvikten, någon som justeras i vardagen. Imorgon är det officiell nystart mot målvikten! :-)

2 kommentarer:

M sa...

Hoppas att vägningen gick bra, Sunkiss! Jag är som vanligt imponerad av din klarsynthet och ditt sätt att se utmaningar istället för problem. Kommer att att räkna pp från och med nu alltså?

Jag har själv haft en del funderingar om att övergå till Viktväktarna, som så många gånger förr. Nu är jag iofs, precis som du, många erfarenheter rikare och tror att det kan vara ett bra "nästa steg". Att köra Cambridge en längre period känns svårt i dagsläget - det är ju trots allt dags för den gyllene medelvägen nu. Någon gång ska väl poletten trilla ner? :)

Häftigt att Midnattsloppet närmar sig! Håller tummarna att ni inte behöver springa under samma förutsättmingar som stockholmarna i lördags. Otäckt!

Ska med spänning följa dina framsteg! Du är min inspiration!

Kram m

Sunkiss sa...

Jag fasar för midnattsloppet, känner mig inte alls i form men det är bara att sänka ambitionen. Det för mitt första milslopp, och ta mig runt gör jag ju alltid... på något sätt ;-) Hoppas verkligen inte att vädret blir som i Sthlm, just nu ser det ut som att det blir regn.

Viktväktarnas nya ProPointssystem är så mycket bättre än de tidigare. Nu är ju frukten fri vilket underlättar. Sen har man en veckobonus istället för att man måste spara undan av sina points varje dag, för att ha till helgen. Det gör att det är lättare att ha utrymme för att hantera oplanerade saker som alltid dyker upp. Deras onlinetjänst gör också att man inte behöver räkna så mycket själv som tidigare.
Jag kommer räkna points och när jag tar en shake lägger jag in pointsantalet för det. Men det blir en nystart för mig nu, ska börja på programmets vecka 1 och repetera allting. Konsuletenten föreslog det, vågen visade ju på hela 3,8 kilo upp sedan midsommar. Gah, men det ska bort nu tillsammans med resten :-) Eller hur?

Kram