tisdag, augusti 24, 2010

Förkylningstider

Barnen har börjat på förskolan igen, och det märks direkt här hemma. Hela familjen har fått halsont och snuva. Man känner sig bedrövlig och ynklig, och det påverkar båda formen och tankarna.

Jag gissar att kroppen inte fungerar optimalt på Ren kur, och tar hand om sådana här så "åkommor" lika effektivt som i vanliga fall. Tankarna vandrar just nu iväg på Cloettas vaniljtoppar. Maken har prasslat med godispåsen i soffan, två dagar i rad och jag känner mig just nu galet suget på godis. Lite jobbigt, med tanke på att jag bestämt att bara köra Ren kur till på fredag. Jag hade nog hoppats att suget skulle försvunnit. Antagligen är det just vanans makt, hjärnan försöker hela tiden påminna mig om hur gott godiset är. Jag hoppas innerligt att det kommer smaka bedrövligt, den dag jag åter stoppar någon bit i munnen.

Åter till Cloettas vaniljtoppar. Jag har en otrolig förkärlek för dem, men det måste vara just Cloettas, ni vet dem som förr om åren gick att köpa i en pappkartong. När jag var liten brukade min mamma alltid handla hem just dem, tillsammans med gelehallon. Men det är sällan affärer har de "äkta" vaniljtopparna. Jag vet exakt hur de ska se ut, båda i form och färg. Ett tag i livet hade jag en deal med mig själv, om det mot förmodan skulle finnas sådana bland lösgodiset DÅ fick jag köpa lite, annars skulle jag stå över. De senaste åren har de haft en frånvarande roll, ända tills en granne köpte med sig lösgodis innehållande just dem! Och dessutom upplyste mig om att de inhandlats i en godisaffär i närheten, som dessutom har alla andra riktiga original...t ex skumbananerna och skumbananer med choklad. Åhhh nu ska jag sluta plåga mig själv, och kanske andra ;-) Det här är osunt tänkande, och ett bevis på riktigt dåliga vanor. Tar min shake nu!

2 kommentarer:

M sa...

Vilken gullig last! Har nog aldrig tänkt på dem bland smågodiset, men å andra sidan påminner jag om en grävskopa när jag väl sätter igång! ;)

Hoppas att du mår lite bättre nu!

Vill önska dig en trevlig helg!

Kram M

Sunkiss sa...

Fortfarande lite förkyld här, men mycket bättre. Skrattar, jag är också en grävskopa när jag sätter igång...en snabb sådan! :-)

Kram