måndag, augusti 09, 2010

Socker- och alkoholförbud?

Nej, jag gillar egentligen inte ordet förbud, det är förknippat med så mycket negativt. Men det jag vill säga är, att jag tror inte att jag för tillfället kan hitta en gyllene medelväg där jag kan hålla intaget av socker på en normal nivå och äta balanserat.

Och alkoholen gör att jag tappar omdömet och enkelt ger efter för de inre demonerna. Efter bara en dag med fest och bjudsaker var suget enormt igen, och idag har jag redan ätit något onyttigt med massa socker i. Och det fastän jag igår var fast besluten att inte göra det. Och så sitter jag här på eftermiddagen, sur som en citron, trött och orkeslös. Ett sådant liv vill jag inte ha, en sådan mamma som jag inte vill vara.

Så härmed är det bestämt, jag ska utesluta sockr och hålla mig borta från alkoholen ett tag framöver, ett avsteg får jag göra när vi ska på bröllop om ett par helger. När det gäller maten har jag beslutat mig för att räkna Points och inledningsvis kombinera det med två shakes per dag, och ett mål lagad mat. På så sätt blir det bara ett mål om dagen jag behöver planera för. I övrigt ska jag inte tänka så mycket utan bara genomföra :-)

Inga kommentarer: