torsdag, december 23, 2010

Rustad inför jul

Som tur är representerar inte min frånvaro härifrån, ett lika frånvarande förhållningssätt till kosten och träning. Faktiskt så har de senaste veckorna varit över förväntan, för att jag helt på egen hand kunnat behålla det nyttiga fokuset. Jag har i största utsträckning undvikit godis och sötsaker, men när det har bjudits har jag nöjt mig med en bit och inte frossat loss. Jag äter oftast sallad till lunch, mindre middagsportioner och tar inte om. Vägningen imorse visade att jag nu ligger lika lågt som när jag slutade Cambridgekuren, fast man får räkna till något kilo vätska för att det ska bli rätt jämförelse. Summerat känns det som ett utmärkt läge att påbörja julhelgen. Målsättningen över jul, är att inte gå upp något, vilket blir en stor vinst i sig om det går att hålla. Faktiskt så har jag utrustat min packning med ett par påsar Cambridge för att kunna hålla intaget på en bra nivå och kompensera julmaten :-)

Inga kommentarer: