måndag, november 29, 2010

Döden i grytan

Bloggen har uppdaterat väldigt glest, det har varit extremt mycket annat som krävt fokus, både roliga och krävande saker. Nu går vi också mot utmaningens tid - juletider! Jag ska ha ett utarbetat förhållningssätt inför julhelgen och även tiden dessförinnan. I vanliga fall brukar jag gå upp över jul, men det är inte acceptabelt i år, den vägen tänker jag INTE vandra en gång till.

Nu blir det sänggång med inspirerande läsning av Henrik Ennart & Mats-Eric Nilsson. Eller avskräckande är kanske rätta ordet, i vilket fall väntar jag mig att känna mig grymt laddad att äta naturlig mat efter att ha läst deras "Döden i grytan" :-)

2 kommentarer:

M sa...

Hej Sunkiss!

Hoppas att julens utmaningar känns bra, och att det har lugnat ner sig lite runt omkring. Tack för att du peppar mig så mycket också, det värmer verkligen.

Jag har inte lättat något, och jag börjar inse att man inte kan leva på gamla meriter hur länge som helst. :) Brukar också alltid gå upp under julen, och det är något som jag verkligen ska försöka undvika! Lite förbyggande träning och lite mindre julgodis framöver, så kanske vi kan möta nyårsafton med en stolt hållning.

Tre veckor kvar innan ett nytt, lättare år tar sin början! All lycka!

Kram M

Sunkiss sa...

Tack för din peppning också! Det värmer och motiverar alltid. Ambitionen är alltid att skriva oftare här men tycker aldrig riktigt att jag hittar tiden, men det blir förhoppningsvis bättre efter nyår. Det är ju bra att ha som motivator och det är lättare att behålla fokus med. Håller tummarna att vi klarar julen utan + , det hade varit ett härligt sätt att inleda året. Men i vilket fall så vet jag att vi kommer skåla in nya året med motivationen på topp!! :-) Kram