söndag, november 14, 2010

En bra vecka...

Förutom träningen i måndags, har löparskorna fått jobba hela tre gånger, och idag står det spinning på schemat. För att summera, är det en vecka som jag känner mig riktigt nöjd med. Jag har ätit sansat, i små portioner, inga onyttigheter mellan målen. Jag har däremot unnat mig något glas vin, och igår kväll var vi bortbjudna. Men även då var allting med måtta, en liten portion som jag åt länge av, och jag tog inte om. Något som jag annars nästan alltid har gjort, dels för att det ofta är väldigt gott, men också för att visa för de som lagat middagen att jag uppskattar den. Det blev också en liten bit av efterrätten, jag hade givetvis lätt fått ner det fyrdubbla, men jag koncentrerade mig på att tänka på det jag åt och inte bara lassa in och tugga. Det känns helt i linje med ett liv som jag vill leva. Och det var inte ens jobbigt, visst är det härligt! :-)

De dagar jag inte lyckas laga något slankare mat, lägger jag helt enkelt upp min mat på en assiett, då blir det per automatik en liten, och alldeles lagom portion. Samma sak på jobbet, om vi äter lunch på ett ställe som inte erbjuder något bra alternativ, har jag bett om en liten portion redan från början. Då blir jag inte frestad att äta mer, och slipper också lämna ett berg av mat på tallriken. 

En sak som jag verkligen längtar till, är att kunna ha en par riktigt snygga (riktiga) jeans, men något kortare till. Alltså någon form av skjorta, blus, top, väst osv, som det är idag försöker jag alltid göra det bästa för att dölja själva midjan, ofta med längre tunikor eller vida plagg. Men nu har jag vittring, känner att det inte är så många kilon bort och det är otroligt sporrande! Visserligen kommer ta en litet tag med den här approachen, men det viktiga är att jag känner mig så motiverad.

1 kommentar:

M sa...

Yes! Vittring var ordet! (Började automatiskt att nynna Ugglas låt: "Allting som jag vill kan jag göra-aa-aaa!!") Vilken motivator att du snart kan klä dig i ett par schyssta jeans och en kortare överdel. Kanske en söt blus i julklapp till dig själv?

Och vilken bra strategi du har hittat! Att äta på små assietter var verkligen ett bra tips som jag tänker sno rakt av. Och vad duktig du har varit som har tränat så mycket. Snart kommer resultatet som du har väntat så länge på, det är jag övertygad om!

Nu hakar jag på din sunda livsstil! På söndag blir det spinning!

Hoppas att du får en riktigt härlig helg!

Kram M