onsdag, november 03, 2010

Mobile me...

Härligt, det verkar som man men hjälp av den nya editorn äntligen kan använda mobilen för att blogga. Detta skrives i ryggläge med halva medvetandet i sömnen. Jag har haft en tillfällig svacka i mitt mentala peppande. För en stund hade jag nästan bestämt mig för att köra ren kur ytterligare en gång. Det var maken som väckte tanken och tyckte vi kunde köra en liten vända till. Ivrigt plockade jag fram kalendern och insåg att jag hade nästan fyra veckor "fria" dvs inga sociala tillställningar bokade. Hittade snabbt en strategi för att fixa jobblunchen med. Jag är som bekant inte så sugen på att skylta med viktminskningen på kontoret, men med lunchträning på schemat skulle det vara enkelt fixat. Jag började till och med en morgon med en shake, innan jag återgick till min nuvarande strategi. Kanske kommer jag att ändra mig någon mer gång när jag ser att det inte går så fort ner. Har man en gång provat Cambridge ren kur vet man hur snabbt man kan nå fantastiska resultat och det är en underbar känsla. Men för nu vidhåller jag att jag ska jobba bort tankarna från vikt och byta fokuset. Jag är en bra bit på väg och är inte beredd att rasera mina nya, än så länge, bräckliga tankebanor. :-)

2 kommentarer:

M sa...

Förstår helt och fullt ditt resonemang. Jag hade som bekant bestämt mig för att inte återgå till Cambridgekuren, eftersom det inte är så jag vill leva resten av mitt liv. I början av hösten fick jag in rätt bra rutiner med träning och bra mat, och ärligt talat mådde jag otroligt mycket bättre än jag gjorde under viktminskningen i somras. Bortsett från de snabba resultaten, förstås. Men man orkar ju så mycket mer med bra energi i kroppen och efter ett riktigt tufft träningspass.

Men jag började slarva lite efter ett tag och vips hade de sunda vanorna nästan helt bytts ut mot beteendet jag hade i våras. Men, skillnaden mellan oss är att du aldrig har slutat reflektera över ditt beteende. Du har fortsatt att skriva och fundera över olika val och hur man tar sig igenom vardagen och mår bra! Fantastiskt bra gjort!

Så, jag förstår att du inte vill riskera att bryta det mönstret. Att inte vara hundra procent fokuserad på mnsta gram måste vara en befrielse ju! Och det verkar som att du mår väldigt bra utan Ren Kur dessutom!

Precis som du gör vill jag göra nämligen, så det är med litelite självförakt som jag kör en ren kur-period just nu. Jag har (bevisligen) inte riktigt helhetstänket ännu, utan siktar snarare på att komma i vissa plagg i garderoben. Men jag ska komma dit också. Och du är min inspiration!

Ha en bra dag!

Kram M

Sunkiss sa...

Tack snälla du :-) Alltid så peppande! Jag kan inte sticka under stol med att det jag allra helst vill är att gå ner i vikt, och jag är rädd för att om resultaten uteblir kommer jag vända mig till min räddare i nöden, Cambridge ren kur :-) Men jag tycker det är helt fantastiskt, det krävs inte så mycket att hålla en vikt det svåra är att gå ner och då är alla hjälpmedel godkända! Det känns befriande att veta att det alternativet finns, men precis som du säger finns mer energi och ork med riktig mat. Frestelserna ligger dock mycket nära till hands, och ibland är det skönt att slippa tänka och planera. Vilken väg vi än väljer blir det många utmaningar, men den går åt samma håll och som tidigare citerat "Ingenting smakar bättre än känslan att vara smal!"

Jag fokuserar på nyåsskålen ;-) i den där klänningen...