lördag, november 06, 2010

Inkomster och utgifter

Detta skriver jag med ett glas vin i kroppen, eller kanske tre ;-). Men anledningen att jag skriver detta redan nu, är för att fånga hur jag känner precis just NU. Det här är sista gången jag går på en fest eller någon annan tillställning, och hela kvällen kämpar med att hålla in magen , sitta rätt för att inte bilringarna ska exponeras, hoppas och be att ingen ska ta några ofördelaktiga kort dvs fota överhuvudtaget! Som tidigare nämnt stramar ju mina favorit jeansleggings rejält. Härom helgen köpte jag en ny jätte snygg skjorta som faktiskt är lite avslöjande runt magen, ja alltså den sitter inte åt men är inte heller lika bylsig och stor som alla andra plagg jag brukar välja. Så kombinationen av dessa är väl inte den bästa, men jag valde ändå den. Stod framför spegeln innan, bad om smakråd vilken jag skulle välja och personen i fråga pekade på den nya, jag pekade på midjan. Personen bara skakade på huvudet och sa att denna inte såg sådant, och om jag nu inte själv gillade dem så får jag se till att träna bort dem. Så jag bestämde mig, jag ser ut så här...just nu, jag är fin och från och med nu kommer det bara bli bättre, gå åt rätt håll.

Allt detta går ju givetvis att undvika genom att bära kläder i en större storlek men det är inte aktuellt att välja den vägen! Den jag ser i spegeln idag är inte samma tjej som bor inom mig. Även om jag är en bit på väg vill jag skriva detta som en påminnelse till mig själv att jag ändå har en bra bit till mål, det går inte att vara slapphänt och unna sig för mycket.

Jag har också kommit till en annan insikt, vikten av inkomster och utgifter. Egentligen inget nytt men det blev så extra tydligt för mig ikväll. När vi serverades det tredje glaset vinet sa en av tjejerna att det blir att träna lite extra imorgon istället. Hon njuter, unnar sig en extra bit av efterrätten, dricker ett glas mer än hon tänkt sig men det som däremot skiljer oss åt är att hon faktiskt tänker på inkomster och utgifter och också efterlever det. Jag är säker på att hon i morgon tar den längre löprundan eller på annat sätt kompenserar de extra utgifterna. En härlig förebild!

Inga kommentarer: