tisdag, mars 02, 2010

Planera, planera mera!

Det är strålande sol, plusgrader och en verklig vårkänsla i luften. Den massiva mängden snö reduceras förvånansvärt snabbt, och nu bjuder flera cykelbanor och trottoarer på barmark igen. Härligt! Jag har trots,att jag försökt ladda mentalt haft svårt att peppa mig ordentligt, jag har inte gått förberedd mot de utmaningar som jag vet väntat på helgen. Och även om jag inte släppt efter helt som jag annars skulle ha gjort, så räcker det inte heller för att känna mig tillfreds med min insats. Det är planeringen som har brutit och jag vet att det är a och o att planera för veckan, planera för väntade situationer och för oväntade händelser. Därför har jag idag en PLANERINGSDAG! Jag skriver upp exakt vad jag ska äta för den kommande veckan, vilka händelser som är inplanerade varje dag och hur jag ska klara av de frestande situationer jag kommer utsättas för.

Inga kommentarer: