måndag, mars 08, 2010

Veckans vägning

P.g.a sjuka barn kom jag aldrig iväg till Viktväktarna i torsdags, utan gick dit idag istället. Måndagar är min egentliga startdag/vägningsdag, så det är väl bra att ha jag har vänt det rätt igen. Vågen visade på ett blygsamt -0,3. Vilket egentligen är riktigt bra med tanke på den lilla motivationssvackan jag hade. Men viktminskningen ligger under min lägsta målsättning. Jag kommer verkligen behöva anstränga mig hårt för att behålla fokus och motivationen för att kunna komma ner i målvikt till semestern. Det är inte helt utan oro jag ser på tiden fram till sommaren, nästan varje helg bjuder på utmaningar i form av bortbjudningar, kalas och semestrar. Det är många tillfällen att falla tillbaka i gamla vanor. Desto viktigare är det att de nya vanorna inte känns för övermäktiga. Jag håller just på att ställa mig in mentalt att det är bra att det inte går för fort, för det ska vara en livsstil som jag kan leva med hela livet och inget som jag kastar åt sidan när jag nått mitt första mål. Det ska vara en njutningsfull resa hela vägen, men nya goda vanor som ska hålla för livet. Att helt dra åt svångremmen kommer förr eller senare bara att resultera i ohämmat frossande, inget att eftersträva.

Idag ska jag prova att baka på min surdegsbröd som jag pysslat om i en vecka nu.

Inga kommentarer: