söndag, oktober 03, 2010

Ultra Detox

Eller urk på burk, skulle man också kunna skriva. Entusiastiskt gick jag till Hälsokostaffären i fredags efter att jag bestämt mig för att göra en utrensning av kroppen. Enligt en bok jag läser, är rekommendation att göra detta två gånger per år. Jag köpte Ultra Detox och Ultra balans, en blandning av väl utvalda örter som samverkar för att göra jobbet. Det låter hur bra som helst, och lite örter kan väl inte annat än smaka gott? Det var åtminstone vad jag trodde, men det var verkligen vidrigt. Speciellt när man blandar ut det med hela 3 dl vatten, som man sedan ska pina i sig. Detta ska göras två gånger per dag i 45 dagar! Kändes nästan som en omöjlighet, men nu har jag laborerat och blandar en tjockflytande shot och sveper därefter resten av vattnet. Jag hoppas att det är en godkänd medelväg. För kuren ska i alla fall genomföras, illa smakande eller inte.

Det blir lite dåliga uppdateringar av bloggen, det är svårt att hinna med i vardagen. Och vikten ligger stadigt kvar, har inte gått ner ett enda gram än, men jag är innerligt tacksam över att jag lyckats hålla den stabil under den här övergången i livet...när livet efter föräldraledigheter ska passas ihop med jobbvardag, dagishämtning, handling, städning, tvättning och ännu mera tvättning. Jag funderar fortfarande hur alla andra lyckas få ihop det är livspusslet med alldeles för många pusselbitar och för lite tid.

Inga kommentarer: