fredag, juli 30, 2010

Men hallå?!

Idag har vi haft middagsbjudning, och nu vill jag ställa mig själv mot väggen. Varför trycker jag gång på gång i min kropp mat som den inte mår bra av, som jag redan innan vet att jag inte kommer att må bra av. Magen blir helt i uppror och humöret åker bergodalbana. Inte skulle jag komma på tanken att fylla bilen med nån sörja som gör att den hjälpligt hackar sig fram, i protest. Men min egen kropp går visst alldeles utmärkt att hantera på det sättet? ;-)

Jag har helt enkelt haft ganska svårt att avstå och hantera sötsuget den här veckan. Jag lägger mig varje kväll fast besluten om att morgondagen ska bli en bra dag, en sund dag. Frukosten går prima, sen dyker oftast något spontant upp som jag inte planerat för, och som jag därmed inte heller hanterar speciellt bra. Mot eftermiddagen och kvällen går jag i den klassiska ätarfällan. Aldrig kunde jag för tre veckor sen tro att jag idag skulle befinna mig i den här situationen...igen.


Men det är bara ett konstaterande, jag kommer inte att ge upp utan vet att detta är ett hinder jag kan och också kommer ta mig över!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag känner precis igen mig, på gott och ont.
Vad 17 ska vi göra för att hitta tillbaka och köra vidare?
Kram