onsdag, juli 21, 2010

Sommarfrånvaro!

Nu har vi haft semestergäster och nattgäster sex dagar i rad. Vi har levt lite som i ett kollektiv, tvättat lite gemensam tvätt, hjälpts åt att laga mat och städa, passa barnen och turats om att jogga. Det innebär också att ostörd egentid vid datorn är i princip obefintlig.

Tyvärr har det också inneburit att goda vanor och sund balans inte alls fått det fokus det borde. Jag får erkänna att den senaste veckan varit en regelrätt semestervecka med gamla vanor, med både godis och god dryck varje dag. Inte ens joggingturen varannan dag kan råda bot på det.Men jag har njutit av semestern, min förbättrade form (som nu inte är lika bra som innan semestern), och den goda maten. Livet har varit underbart! Och det som också är bra att jag inte alls har gett upp, utan bara ser det som ett litet sidospår. Nu är strax semestern slut och jag känner mig mycket manad att ta vid där jag slutade, att sätta punkt för semestern med ett (nästan) allt igenom gott samvete.

Så jag är snart åter, men nytt fokus och nya tag!

Inga kommentarer: