fredag, juli 02, 2010

Härliga sommardagar och underhållande läsning!

Åh vad jag ÄLSKAR sommaren! Tänk att en årstid kan vara så efterlängtad. Man skulle förmodligen inte njuta lika mycket om man inte fått uppleva regning höst, blåsig vinter och lååång kall vår innan. Igår gick jag på en strand i skärgården och samlade flera kilon fina, runda stenar. Total lycka! (det var också vääääldigt tungt att släpa hem)

Annars känner jag mig inte alls speciellt smal och fin för tillfället, även om jag nått 10%-målet. Jag tror att det till stor del hänger ihop med det fina vädret, och att jag trodde det skulle kännas mycket bättre med kroppen i bikinin än vad det faktiskt gör. Känner mig inte alls speciellt nöjd. Men istället för att låta mig nedslås tröstar jag mig med tanken, att så länge jag fortfarande befinner mig på väg neråt (i vikt) blir jag bara smalare, det kan bara bli bättre och bättre. Då känns det faktiskt ganska okej ändå.

Jag roas också av boken Hjärnkoll. Det är inte bara tänkvärd läsning, utan bitvis också ganska rolig och träffsäker.
"Nästa kväll ställer ditt kloka jag väckarklockan igen, för säkerhetsskull på högsta volym. Kanske ber du din sängkamrat pusha på så att du verkligen kommer iväg. Här är det ditt karaktärsfasta jag som försöker gardera sig mot bakhåll från ditt andra jag, den nöjessugna slashasen som bara vill gotta sig och lata sig".

Den får åka med till stranden idag, tror jag...är inte helt säker på att jag vill skylta med sådan läsning. Kanske blir det en nöjespocket istället :-) Idag väntar båten, stranden och after beach!

1 kommentar:

M sa...

Hoppas att du får en riktigt skön dag! Låter underbart att få vara vid vattnet, längtar efter att få göra detsamma. Sommarn ÄR värd att genomlida vinterhalvåret för!

Vad jag känner igen mig i dina tankar just nu... Visst är det orättvist att man inte känner sig nöjd trots flera förlorade överviktskilon? Du har uppnått normalvikt, vilket är en stor dröm för många. Ändå finns de där kritiska tankarna där, precis som de alltid har gjort. Även för mig. Jag tycker ändå att du har en bra inställning som tar en dag i taget och att för varje dag kommer du ännu en liten bit närmare målet - och nöjdhetskänslan.

Sedan tror jag att det är få personer som är komlexfria på stranden. Det är ju så mycket lättare att känna sig snygg och nöjd i vanliga kläder faktiskt, så dra på dig en riktigt snygg klänning på afterbeachen så kommer kanske den där nöjdhetskänslan trots allt.

Jag kommer att köra ren kur så länge jag orkar, men någon gång under semstern kommer jag att trappa upp. Kanske att jag gör som du och försöker hitta balansen i samband med alla sociala tillställningar, och sedan en period till av ren kur inför hösten. Men det är svårt att planera in i minsta detalj, så jag tar en vecka i taget jag också.

Kram!