måndag, april 19, 2010

Dag 1

Än så länge går det faktiskt riktigt bra. Det var kvällen igår som var lite jobbig, fick härliga tankar på Marabou mintchoklad, coca cola, pizza och annat onyttigt. Men i morse kände jag mig knappt hungrig. Och i förmiddags var jag till och med med en vän på fik, drack bara en kopp te och kände mig inte ens sugen på något annat. En hel omöjlighet för mig i vanliga fall! Det kan ju vara att man är så laddad och motiverad. Dessutom vet man ju med sig att det inte är tillåtet att låta något annat slinka ner, inte ens en liiiten smula.

Har hitills provat på smakerna Kakao Mint, Cappuccino samt svampsoppan. Alla får faktiskt godkänt, smakar så mycket godare än jag hade föreställt mig. Men av dessa är det helt klart kakao mint som var godast, hade en sån fräsch eftersmak. Nu till lunch ska jag svänga ihop en Jordgubb.

Shakern (BlenderBottle) som jag köpte är otroligt bra. Det lever faktiskt upp till vad expediten lovade. Annars så rekommenderar de att man ska använda stavmixer för att få till det, men med denna blir resultatet perfekt utan klumpar. Kommer vara användbar i köket även för andra ändamål.

Inga kommentarer: