söndag, april 25, 2010

Känner mig smalare!

Helt otroligt vad som kan hända på en vecka. Jag tycker redan att mina ben ser smalare ut. Mina kängor satt inte alls åt idag, och jag kunde ha mina smala svarta byxleggings som jag inte använt på ett halvår. Det känns jätte roligt att redan se lite resultat. Det är en bra påfyllnad av motivationslagret :-)

Igår höll jag nästan på att falla för frestelsen att börja trappa upp redan på måndag istället för på torsdag som jag planerat. Mannen ska nämligen börja äta lite protein till kvällsmålet, och om man fortfarande utesluter alla kolhydrater kommer man fortfarande vara i ketos, och borde därmed ändå få fina resultat. MEN i morse insåg jag att det beteendet skulle vara att göra som jag alltid gjort, alltid ändra planerna när jag gått ner några kilon. Jag har ju bestämt att köra ren kur fram till torsdag, då är det också det jag ska göra.

Idag har jag både hunnit med husvisning, sjukhusbesök med lilltjejen (som fått öroninflammation IGEN), bakat fyra brödlimpor och tre banankakor. Utan att smaka på minsta smula, jag känner mig så stolt över mig själv. Men visst, brödet ser fantastiskt frestande ut. Men var sak har sin tid, tids nog kommer kosten innefatta även bröd och jag kan faktiskt vänta!

4 kommentarer:

M sa...

Bra kämpat att stå emot alltifrån smulor coh bröd till att ändra dina viktminskingsplaner. Klart att du ska köra till torsdag! Det grejar du! Och precis som du säger finns det en tid efter det här som du kan äta allt det du är sugen på (men inte allt på en gång, haha).

Vad underbart att du SER alla tappade kilon nu. Jag har märkt främst i ansiktet och runt midjan, men längtar efter att minska runt rumpa och lår. Men det kommer!

Sunkiss sa...

haha nej inte allt på en gång, det är annars något som jag brukar kunna lyckas med. "Jag ska börja på måndag, så nu på söndag är det bäst att passa på att äta ALLT jag inte kommer få äta".

Det är jätte roligt att se lite resultat, men det är just vid den här punkten jag alla andra gånger börjat släppt lite på tyglarna och vips fallit tillbaka i gamla vanor. Så jag försöker hela tiden påminna mig om att det är en bra start MEN den längsta resan och största utmaningen har jag fortfarande framför mig.

Din rumpan och lår kommer snart vara finfina (finare..;) ), tänk på de snygga shortsen, eller jeansen vi kommer kunna ha i sommar! Eller den där läckra bikinin...*drömmer* Tack för din peppning :-)

M sa...

Tack själv för all pepp! Du har verkligen rätt i att den här sommaren ska vi kunna ha de där SNYGGA jeansen och äntligen känna oss bekväma på stranden. Jag vet att den dagen kommer och jag måste komma på något bra att säga till mig själv så att det inte vänder uppåt igen. Får klura på det.

Känner verkligen igen mig i det där att "passa på" att äta innan man ska "förändra livet", haha. Det tänket har jag dessutom om jag redan har ätit något onyttigt, en pizza eller något - då är det på något vis fritt fram för att äta godis, chips, glass eller liknande. Istället för att nöja sig... Nä, de vanorna har gjort att jag sitter här med Cambridgelådan. Ser fram emot att kunna äta GOD mat i måttliga mängder och ändå vara snygg i jeans och bikini. :)

Nu kör vi andra veckan!

Sunkiss sa...

Ahh men du, så är jag med...allt-eller-inget tänket. Har jag fuskat lite eller ätit onyttigt så har jag sett det som "förstört" och passat på att äta allt möjligt annat hejdlöst. Egentligen helt ologiskt. Skönt att man inte är ensam även om man inte önskar någon annan det beteendet.
Har så många plagg i garderoben som jag köpt i en lite för liten storlek och tänkt att de är snaaart perfekta! Nu jäklars ska de bli det.

Nu kör vi andra veckan :-)