torsdag, april 29, 2010

Räddad av andra medkämpare

Jag längtar tillbaka till ren kur! Det var fantastiskt att få äta en bit grillad kycklingfilé och lite sallad till. Men nu sitter jag här på kvällen med ett enormt sug på vad som helst. Jag har fått brotta ner mig själv mentalt flera gånger för att inte rusa ut i köket och rensa barnens överblivna lördagsgodis, eller att tina upp en av de där bullarna jag suktat så mycket efter. Men så läste jag en kommentar på en annan blogg "Känslan av att vara smal smakar bättre än något annat..." och det är så sant som sagt! Det var det som behövdes för att snäppa upp mig och inte falla för frestelsen den här gången. Tack!

2 kommentarer:

M sa...

Visst var det kloka ord! Dem ska jag också bära med mig när det är dags att trappa upp.
Lycka till idag också! Jag tror på dig!

Sunkiss sa...

Tack för din peppning, det är verkligen otroligt vilken hjälp man får av sån här stöttning :-) Underbart!