fredag, april 23, 2010

Nu känns det lätt!

Det går fortsatt bra. Den jobbigaste dagen var ändå i onsdags, redan igår kändes det lättare. Jag klarade till och med av ett lång pass i köket igår. Lagade både pannkakor, lasange, kokade marmelad och bakade muffins med jordgubbar i med barnen UTAN att ens slicka på fingret en ända gång. Detta är verkligen kors i taket för att vara mig, det gick hur bra som helst att stå emot suget...eller rättare sagt jag kände inget sug. Helt OTROLIGT! :-) I morse visade vågen 68,1, det är 2,5-3 kg mindre sedan start. Även om det mesta hittills består av vätska så är det ändå en kick att ställa sig på vågen och se siffran!

Så nu är planen att fortsätta äta "ren kur" fram till nästa torsdag. Då blir det 100g protein, och fredagen även lite grönsaker till. För på lördagen ska vi resa bort till vänner vi inte träffat på 1,5 år, och då kommer jag göra ett avsteg helt och äta vanligt en kväll. Inser att det inte är optimalt och är väl medveten om att det kan vara några tuffa dagar därefter, men jag känner ändå den sociala "pressen" för jag vet hur mycket de kommer fixa för att vi kommer.

3 kommentarer:

M sa...

Det låter som ett bra mål att ta sikte på. Du kommer garanterat att känna dig smalare och fräschare den kvällen.

Vad roligt att du har märkt så stor skillnad på vågen redan.
På onsdag ska jag ställa mig på vågen första gången och då har det gått 10 dagar. Spännande!

Sunkiss sa...

Det är ju toppen att du kan hålla dig så länge med att väga dig, det är nog det mest optimala för att inte bli fixerad vid siffrorna (och nedslås om det en dag inte visar det man önskar). Jag borde egentligen försöka göra likadant :-)
Spännande på onsdag, det kommer nog bli en härlig kick att se! En boost för motivationen.

M sa...

Hej igen!
Ville bara tala om att jag inte alls lyckades hålla mig till onsdag trots allt. Men säg den cambridgare som kan låta bli att ställa sig på vågen om den finns framför en. :)
Hoppas att det går fortsatt bra för dig!