söndag, april 18, 2010

Start - ren kur Cambridge

Ja det stämmer, jag ska köra Cambridge ett litet tag framöver. Jag ser det inte egentligen som ett avsteg från Viktväktarna, även om det innebär att inte följa deras "metod" ett tag. Men jag behöver en snabb start för att komma igång och dra igång motivationen igen. Men planen är självklart att sedan följa Viktväktarnas program och så småningom även deras jämviktsprogram och bli Guldmedlem. Än så länge har jag inte beslutat hur länge jag ska äta med Cambridge utan jag tar en vecka i taget och ser hur resultatet ser ut. Men det kommer iallafall bli minst 10 dagar ren kur till att börja med. Jag hade kunnat tänkt mig längre men vi har en liten social tripp inplanerad och jag känner mig osocial om jag inte smakar på maten som våra värdar lagar för oss.

Idag är alltså första dagen på ren kur. Det är inte en helt ren dag, för vi åt vanlig frukost tillsammans med våra helggäster innan de åkte hemåt. Men från lunch och framåt är det Cambridge som gäller. Just nu förbereder jag mig mental på de första tuffa dagarna och peppar mig att jag ska klara det. Det är en stor fördel att veta exakt vad jag ska äta och att minsta avsteg förstör de resultat jag så gärna vill uppnå.

Inga kommentarer: