onsdag, april 28, 2010

En bra dag med motion...

Ja nu har vi anledningen till att man INTE ska väga sig VARJE dag. Så fort jag skrivit att jag gick ner 3 hg per dag, så blev det 2 den följande dagen. Och idag visade vågen bara på 1 hg mindre än igår. Hade jag bara vägt mig en gång i veckan hade jag sluppit tänka på det. För nu kommer tankar som 1 hg minskning per dag, blir ju inte ens ett kilo i veckan. Och då kan man ju lika gärna äta mat och viktminska. Men 1 hekto är ju fortfarande 1 hekto, hela 100g smör och det är ju inte heller dåligt. Skulle jag dessutom viktminska genom att bara äta skulle jag troligen inte ens ha ett snitt på 0,7 kg per vecka. Så nu ska jag försöka hålla mig från att väga mig jämt och ständigt, och bespara mig från onödig huvudbry.

Inspirerad av andra medkämpare så började jag dagen med att ta en långpromenad med lilltjejej i vagnen. Enligt Endomondo blev det hela 8,6 kilometer. Och jag dammade av boken jag gav till mannen för något år sedan, "Träna en kvar om dagen med Paolo Roberto", som innehåller massa övningar och 12 hemträningsprogram. Jag får erkänna att det kändes motigt att läsa igenom programmet och börja med att slå upp varje övning för att se vad som menades. Speciellt när jag läste upphopp, åh nej! Det finns en anledning till att jag går under namnet familjens klumpeduns, och det beror INTE på de extra kilona...;-) Men sen tänkte jag, det är ju träningen som blir av som räknas. Skulle man kunna tänka sig i form, vore jag redan superfit. Så när lilltjejen sov gjorde jag mina första 15 min per Paolo, och avslutade med en kakaomint shake! Jag tror det blir träningsvärk...

EXTRA PEPP
Mannen hade sett att jag rivit ut en annons för tandblekning, och han lovade att betala den om jag når min målvikt (han har ju varit med förr om man säger så...), så nu har jag ytterligare något att se framemot.

2 kommentarer:

M sa...

Det är ju så lätt att stirra sig blind på vågen. Jag slängde batterierna till min när jag gick på Viktväktarna senast, och sedan dess är jag fri känns det som. :) Men du, det går ju neråt! Och efter helgen kommer du att få ett jätteras igen ju! Men ta en paus från vågen ("Det är inte du, det är jag"-snacket) :)

Kul att Paolo trimmar till dig också! Enkla övningar är ju det bästa, för då blir det av. Jag bor i lägenhet, så jag undviker upphopp av den anledningen, Vill ju behålla den goda relationen till grannarna under...

Och återigen; vilken stöttande man du har! En tandblekning kanske jag också ska föra på tal med min!

Sunkiss sa...

Det tycker jag absolut att du ska övertala din man till ;) eller något annat som du väldigt gärna vill ha! hihi
Ja nu tar jag en paus från vågen, väger mig igen på måndag, räknar iskallt med ett stort plus då eftersom kroppen kommer ha lagt på sig vätska igen efter helgen. Men sen följer jag med på ren kur igen! :-)