tisdag, april 20, 2010

Fortsätter bra...

Idag är det dag2, eller 2,5 hur man nu ser det. Vet inte riktigt när jag förväntas hamna i ketos eftersom söndagen hade en vanlig frukost som fyllde på kolhydratförrådet. Det går fortfarande ganska bra, ja visst är jag lite småhungrig emellanåt. Men suget har inte varit alltför stort, jag har till och med besökt mataffären idag. Visst vandrade jag runt ganska länge bland hyllorna, men det var inte värre än att jag kunde hålla mig ifrån suget.

Däremot så har jag en enorm längtan att uppehålla mig i köket, jag har tankar om vilken mat jag borde laga till barnen, att jag ska baka lite gott bröd...till barnen. Passa på att göra den där marmeladen som jag så länge tänkt på. Men erfarenheten säger mig att jag ska tillbringa så lite tid som möjligt i köket under det kommande dygnet. Just sådana här tankar brukar kunna få mig på fall. Jag lurar mig själv i nödvändigheten att laga alla de här sakerna, och att jag ska kunna motstå att smaka. Men det slutat alltid att något av det jag gör slinker ner under tillberedningen. Det är som att mitt undermedvetna styr mig i en riktning som mitt medvetna jag inte ska känna till, och när jag väl lurats dit åker jag fast. :-) Som spindeln som lockar sina så lyckligt ovetandes in i sitt nät...

Inga kommentarer: