torsdag, april 29, 2010

Mini-upptrappning

Eftersom jag ska äta helt vanligt när vi åker bort på lördag, ska jag göra en miniupptrappning. Väntade in i det sista för jag ville äta ren kur så länge som möjligt, men ikväll blir det 100g protein. Och i morgon blir det likadant fast med lite grönsaker till.

Idag har jag varit förbi konsulenten och inhandlat lite mer shakes. Det blev faktiskt Kakaomint för hela slanten, har inte tröttnat på den än och det är verkligen min absoluta favorit. Men till middag kör jag alltid en varm soppa. Jag har börjat toppa skummet med lite svartpeppar och salladskrydda. Det blir perfekt portionerat lite till varje klunk, med den toppingen kvalade kycklingsoppan in som en ny middagsfavorit!

Passade även på att höra med konsulenten om mina utslag. Hon sa att det kan bli så ibland när det är så mycket som rensas ur kroppen, men att det brukar försvinna. Faktiskt så är det bara lite grann kvar på ena armen, så det stämmer säkert det hon säger. Hon tyckte också att det bara var att köra vidare med ren kur efter helgen, så på måndag är jag åter tillbaka! Då blir det säkert tre småjobbiga dagar igen, men jag klarade ju det första gången så det ska säkert inte vara några problem den här gången heller.

Men idag har hjärnspökena varit mer aktiva än vanligt, jag gissar starkt att det beror helgen som närmar sig. Den inre lilla elaka rösten som inte alls tänker på mitt bästa, säger saker till mig som att "ja men vad gör det i det stora hela om du skulle äta lite mer redan idag", "en liten godisbit redan imorrn gör ju ingen skillnad, eller hur?" osvosv. Den rösten som jag alltid lyssnat på för att övertyga mig om att det är helt ok att unna mig saker även om det går tvärtemot mitt mål. Men jag känner igen den, och att ge efter för den vore att göra likadant som jag har gjort alla andra gången. MEN jag känner mig frestad, ahhh men vi vet ju att det inte kommer vara lätt alla dagar.

Men en annan härlig sak är att jag har TRÄNINGSVÄRK! Tacka Paolo och M för det! :-D

1 kommentar:

M sa...

Ska tänka på dig och hålla alla mina två tummar för att det gåt bra i helgen! Förstår att suget börjar komma nu när du vet att du får äta gott för ovanlighetens skull (även om jag också är riktigt förtjust i kakao/mint, men den är ju inte ett fullgott substitut föt mat direkt). :)

Det låter som en logisk förklaring med utslagen ju. Skönt att få ett svar iallfall, och som inte handlade om att sluta med Cambridge. Motiverande att även ha konsulentens ord i bakhuvudet under helgen, så kanske det känns ännu lättare att komma igång på måndag.

Haha, ja Paolo är fantastisk! Träningsvärken blir också en påminnelse om vad det är du vill uppnå ju. Njut av helgen fullt ut bara! Skippa dåligt samvete, så kör vi non-stop till den 22 maj sedan.

Stort lycka till!