tisdag, maj 25, 2010

Andra dagen avklarad

Tänk ändå vad tiden går fort, andra dagen är redan till ända och det har gått förvånansvärt lätt idag. Visst har irritationen funnits där, tålamodet har verkligen inte varit på topp och det frestar på med barnens prövningar. Men jag har verkligen hållit mig själv sysselsatt, både i hemmet och med diverse ärenden under dagen. Var tvungen att kika tillbaka på tidigare inlägg, och se att imorgon förväntas vara den jobbigaste dagen. Ska in till jobbet för att sätta mig in i det nya uppdraget jag ska ha i höst. Det är förhoppningsvis bra att hjärnan får jobba på högvarv, eller mindre bra för koncentrationsnivån är låg och då hoppas jag inte att det slår tillbaka med ett invant godissug. I vilket fall så känns det mycket bra att veta, att det kommer troligen blir lättare redan efter morgondagen. :-)

2 kommentarer:

M sa...

Bra jobbat! Håll ut imorgon, sedan vänder det igen och energin kommer tillbaka. Vad roligt att du verkar ha mycket roligt att fokusera på!

Hur länge tänkte du köra ren kur?

Sunkiss sa...

Åh det är nu man ska vara att man vet exakt hur länge, för det är så bra att ha en plan att hålla fast vid när frestelsen kommer. Jag har tänkt att köra ända fram till midsommar, och håller tummarna för att jag lyckas hålla sociala evenemang borta under den tiden. Fast redan nästa vecka kommer en jobbig prövning. Begravning med släkt som jag inte träffat på evigheter, känns oartigt att inte äta på en minnesstund. Men jag tänkte pröva ditt mingelkoncept :-) Hur länge till ska du köra? Blir det upptrappning nu till helgen?