lördag, maj 08, 2010

Kombinerad kur...

Nej, det blev aldrig att jag kom in i ketosen. Gud så mycket svårare det var den här gången, jag tror semesterresan spelade in. Visste redan när jag bokade den att det inte skulle bli ren kur under semestern, och att jag skulle vilja återvända till ren kur efter semesterveckan. Då skulle det bli tredje gången, och nej...nu kör jag kombinerat denna veckan. Om inga planer ändras så lyfter planet på fredag. Eftersom frukost och 3-rätters på kvällen ingår, blir det Cambridge till lunch. Men jag kan inte räkna med någon nedgång under den veckan, utan målet kommer vara att bibehålla vikten jag har innan jag åker. Sen när vi kommer hem har jag hela 4 veckor som jag kan ägna åt REN KUR innan semestern drar igång. Och efter en semester i bikini räknar jag iskallt med att motivationen kommer att vara på toppform inför midsommar (klänningsdrömmen) och båtsäsongen.

Något som är skönt är att jag kommit igång med löpningen, eller ja för tillfället får det nog kallas jogging. Har sprungit tre gånger den här veckan. Vi har satt barnen i cykelkärran så har mannen börjat löpturen medan jag värmit upp på cykeln, och sedan har vi växlat. Mycket trevligt!! :-) Men det tanke på att jag ska springa Midnattsloppet i augusti, så är det HÖG tid att jag pinnar på.

2 kommentarer:

M sa...

Jag tycker att det låter som ett jätteklokt upplägg! Det är ju tungt att "börja om" med ren kur hela tiden, så att ta det en gång för alla inför midsommar låter som en toppenidé! De kilon du har gått ner hittills blir en påminnelse om att du grejar det sedan! Njut av en mysig semester bara!

Vad härligt det låter med all jogging. Lite lättare att springa när man kör kombinerat, va? Ska försöka ta mig ut när förkylningen släpper, men det får väl bli 100 meters-lopp, antar jag.

Kämpa på! Kombinerad kur är ju också en utmaning!

Sunkiss sa...

Nej att jogga på ren kur är nog inget att rekommendera, försökte en gång under mina 10 dagar men det fanns ingen energi alla ;-) benen kändes bara som spagetti.

Kurera dig ordentligt och lita på att "ren kur" gör ett gott jobb under tiden, sen kan du unna dig lite promenader när du är frisk igen :-)

Ja, ny livsstil sitter ju absolut inte än...så ren kur känns som en jätte utmaning det med. Men i mål ska jag ändå, detta blir bara en liten extra krok på vägen mot målet *ler*