tisdag, maj 11, 2010

Sommarkläder...

Idag fick jag faktiskt en dos av lite extra motivation när jag letade igenom sommarkläderna inför semestertrippen. Eftersom jag rensade väldigt hårt i garderoben i höstas återfanns inte så mycket, men det som fanns satt i ärlighetens namn lite si och så. Det blev plötsligt väldigt påtagligt att sommaren med dess lätta klädesplagg är närmare än man tänkt sig, det gav en extra behövlig kick inför semestern. Hemkommen från semesterresan är jag den första att hoppa på ren kur igen!

4 kommentarer:

M sa...

Vad roligt att läsa att du känner dig nöjdare och mättare snabbare nu än före Cambridge. Det bådar ju gott inför semesterresan också. Åh, vad jag avundas dig som ska få äta grekiskt en vecka. Souvlaki och tzatziki... Mmmm! :)

Vad peppande med kläderna! Tycker att du gör helt rätt som kör igång med Ren Kur igen när du kommer tillbaka. Det är ju en begränsad och en rätt kort period av livet, men åh vad mycket som hinner ändras. Jag är med dig hela vägen iallafall. :)

Sunkiss sa...

Ja visst är det en sån kort period av livet. Om jag som gammal kunde titta tillbaka på idag, vet jag att jag skulle förmana mig själv (även för att jag väntat så länge att göra något åt det) men också att den lilla tiden av hela resten av ditt liv, borde vara en sån enkel uppoffring. Eller det ska ju inte ens vara en uppoffring, jag får ju något som jag hellre vill ha. :-)

Du är alltid så positiv, och det gör verkligen mycket att det finns någon mer där "ute" som kämpar med samma sak och hejar på när det känns motigt! Det kallar jag en underbar medmänniska och vardagshjälte, TACK :-)

M sa...

Vad gullig du är! Tack själv för all inspiration DU ger. Du är alltid så stöttande och gläds med andras framgångar, vilket är en otroligt fin egenskap.

Ja, vi får göra vårt framtida grå och rynkiga jag stolta nu, helt enkelt! Och jag har fortfarande A:s ord i huvudet: "Känslan av att vara smal smakar bättre än någonting annat!"
Vi fixar detta!

Sunkiss sa...

Just det kommentaren bär jag också med mig, så BRA sagt. Uttalar man det till sig själv när frestelsen är där, är det lätt att stå över! Det är ju sant, man vet det, man behöver bara påminna sig just i det där svaga ögonblicket. (eller bara och bara ;-) )