söndag, maj 30, 2010

Jag har vittring...

Nu är snart en hel veckas ren kur avklarad. Summerat tycker jag det har gått hur bra som helst. Visst har det funnits stunder med hemskt dåligt humör och tålamod, stunder då frestelsen och hungern varit stor, men på det stora hela har veckan passerat hur snabbt och enkelt. Har det verkligen redan gått en vecka?!

Trots att jag lovat mig själv att inte väga mig dagligen, har jag ändå ställt mig på vågen lite oftare än tänkt. Nu stoltserar vågen med 66.0, vilket känns fantastiskt bra. Det är 0,6 mindre än bottennoteringen förra ren kur. Jag kommer väga mig igen imorgon och därefter blir det ny vägning måndagen efter. Denna gången blir det inga svårigheter att hålla det löftet eftersom jag inte kommer befinna mig på hemmaplan, och ha tillgång till en våg.

Det känns som jag har vittring på mitt smalare jag. Det är konstigt hur snabbt känslan kan svänga från ett kilo till ett annat. Nu kan jag ana hur bra det kommer att bli, byxorna sitter lite ledigare, topparna stramar inte kring armarna, magen är också mindre. Och det är en otrolig motivationshöjare. Just idag känns det som jag utan problem kommer kunna köra vidare till midsommar. Att jag ska befinna mig på bortaplan hela veckan känns inte heller som ett bekymmer. Det är familjen, och de vet om att jag äter Cambridge och kommer förhoppningsvis inte utsätta mig för några onödiga frestelser. För säkerhetsskull har jag påmint dem att de INTE ska fixa något extra för att jag kommer. Annars brukar det finnas gott om både fika och godis.

Begravningen känns inte heller som något jag oroar mig för i dagsläget. Planen är att ta svart kaffe, lägga upp en liten bit fika till mig samt till dottern. Sen tar jag över dotterns assiett när hon är klar...Mingla runt, jag har ju trots allt ett barn att hålla reda på. Jag har också åtagit mig att fota, så det är en ypperlig ursäkt att inte sitta still och äta. Förhoppningsvis märker inte någon annan att jag inte äter. Jag känner på mig att veckan kommer gå BRA! :-)

2 kommentarer:

M sa...

Åh vad härligt att läsa ett sådant här positivt inlägg när jag inte alla har varit någon föredömlig viktminskare i helgen.

Stort GRATTIS! Vad duktig du har varit! Ser med spännning fram emot att få läsa om resultatet imorgon! Du är värd vartenda hekto som försvunnit. Det är SÅ starkt av dig att komma tillbaka så starkt efter semestern, vilket för anars brukar vara en inkörsport för fortsatta "semstervanor". Håller tummarna för dig!

Vad skönt att du har hittat flytet! Är övertygad om att det kommer att gå jättebra att köra ren kur på bortaplan med familjen. Det låter dessutom som en alldeles utmärkt plan med minglet på begravningen!

Nu är det jag som har DIG som en stor inspirationskälla! Underbart inspirerande att läsa om dina framgångar!

Sunkiss sa...

Oj så roligt att jag för en gångs skull kan vara en inspirationskälla. Det gav också en extra motivationskick :-)
Ska bli skoj att väga sig imorgon och skriva in en ny vikt. Sen blir det vägning igen nästa vecka. Känns roligt att vara på väg..mot målet!