torsdag, maj 06, 2010

Inte i ketos än...

Nej, än är jag inte i ketos. Jag har varit så sjukt sugen på saker hela tiden. Har till och med tuggat sockerfritt tuggummi, några halstabletter och igår smakade jag av såsen som jag lagade till familjen. Visserligen saknar den nästan helt kolhydratet så skadan är inte så stor, men det känns ändå illa att jag gjorde det och inte kunde stå emot suget. Jag är inställd på att idag kommer vara den svåraste dagen *iiii*

Imorgon kommer svärföräldrarna och då MÅSTE jag vara där. Vill absolut ha hjälp av de dämpade hungerkänslorna för att stå emot allt de kommer vilja äta. Mannen tyckte dessutom att jag kan äta lite på lördag kväll för att vara social, en kycklingfilé och sallad...inga kolhydrater. I vanliga fall brukar jag alltid trilla dit för sådana förslag. Som att om det är han som föreslår det, vet jag att det är ok...för han tycker bevisligen om mig som jag är...ändå. Men jag ska inte äta i helgen! Och jag måste verkligen lägga av med skuldkänslorna, att äta bara för grupptrycket när det helt går emot de mål jag vill uppnå.

Idag ska jag ta barnen i cykelkärran och cykla på utflykt till en bondgård. Det blir lite vardagsmotion :-)

Inga kommentarer: