måndag, maj 24, 2010

Nya tag, åter ren kur!

Ja nu är semestern över, helgen med sedan länge planerade sociala aktiviteter ligger också bakom mig. Idag är dagen då jag hoppar på ren kur igen. Jag känner mig visserligen laddad och vill göra detta, men är så genomtrött och irriterad att jag inte kan hjälpa att undra hur det ska gå. Har klarat mig genom dagen, men magen har skrikit tom "ätätät". Har fått ta två sockerfria tuggummin för att hålla sugen i shack. Och nu ska man dessutom laga middag till familjen...

En av mina svaga sidor är att jag lätt hittar ursäkter för att göra avsteg från en uppgjord plan. Till exempel så hade jag planerat att dricka en shake till lunch varje dag på semestern. Inte en enda shake drack jag. Istället föll jag in i tänket att det inte gör någon skillnad ändå, jag är på semester, jag har rätt att njuta. Men jag är ändå glad, vi åt gott på olika grekiska restauranger utan att direkt frossa. Jag hade också sagt att jag INTE skulle väga mig när jag kom hem. Men efter att mannen ställt sig på vågen och knappt gått upp, kunde jag givetvis inte låta bli att göra samma sak. Och döm av min förvåning! Den visade bara på 0,2 hg plus sedan avfärd. Och med tanke på semesterveckan kände jag mig verkligen nöjd, därmed höjdes motivationen ett snäpp.

Nu måste jag bara fokusera komma tillbaka till ren kur! Jag ska försöka att hålla mig så sysselsatt som möjligt de kommande dagarna. Enda gången jag ska tillåta mig att hänga framför datorn, är när jag uppdaterar mig hur det går för de andra medkämparna och skriva av mig här! Nu ska här köras på! 32 dagar till midsommarafton, och av de dagarna ska jag se till att få ut det mesta som går :-)

2 kommentarer:

M sa...

Välkommen tillbaka, både till Sverige och till Cambridgeresan! Vi sitter i samma båt idag, men den tar oss till MÅLVIKTEN.

Vad gott med all grekisk mat! Och grattis till ett superbra resultat på vågen. Även om du inte åt CK-luncher, så har du varit otroligt måttfull och njutit lagom av semstern. Vilken motivationskick!

Håller med dig om att det gäller att hålla sig sysselsatt nu. De första dagarna är ju jobbigast, och nu har man ju fått smak på en massa gott igen. Men det är nu vi lägger grunden för hur vi kommer att se ut på Midsommar. vad roligt att du har räknat ut att det är 32 dagar dit. :) Ännu roligare är det att vi kan gå ner hur mycket som helst på en månad med Cambridgekuren...

Full fart framåt nu! Vi grejar det här!

Sunkiss sa...

Ja det känns som att 32 dagar borde det hinna hända grejer, drömmen om klänningen och en smal semester känns inte helt overklig med Cambridges hjälp :-)