torsdag, maj 06, 2010

Oj vad motivationen sjönk...

Fast egentligen borde det vara tvärtom, jag ska fokusera på att det ska bli tvärtom. Jag borde tänka att jag nu har en HEL vecka på mig att trimma formen lite extra. Men så typiskt mig tänker jag, "ingen mening att fortsätta ren kur nu när vi snart ska åka". Klassisk ursäkt för att börja äta istället. Familjen har bokat en sista-minuten-resa, där det ingår tre-rättersmeny varje kväll. Jag kan direkt säga att det blir ingen vecka med ren kur, även om jag innan beslutat att köra fram till den 22:a. Jag får istället köra vidare när vi kommer hem. Det var evigheter sen vi åkte på en solsemester, och har längtat efter familjetid. Och hur gärna jag än vill bli smal vill jag njuta av semestern med familjen, det lär nog dröja till nästa gång.

Det här gränslandet mittemellan är jobbigt, tycker jag, i alla fall denna gången. Och jag borde egentligen känna mig jättepeppad att komma in i det igen, eftersom det fungerar så otroligt bra när man kommer dit. Just nu brottas jag med mig själv att äta ren kur, eller kombinerat och ren kur efter semestern.

Inga kommentarer: