måndag, maj 10, 2010

Packar och planerar...

Det är så olikt mig att börja packa flera dagar i förväg. Annars är jag en mästare på att planera vad jag ska packa, men underskattar alltid tiden det tar. En sann tidsoptimist med andra ord! Alltid irrar jag runt där i sista stund och packar sporadiskt ner saker jag kommer över, att jag sen glömmer något eller överpackar, är nästan mer än regel än undantag. Men jag ska försöka göra annorlunda den här gången, jag är nästan tvingad eftersom vi ska ha långväga nattgäster på torsdag, dvs dagen innan planet går.

Helgen med svärföräldrarna här, har jag ätit nästan som vanligt, och ingen Cambridgemat alls. Men det märks att det inte får plats lika mycket som tidigare. I lördags orkade jag inte ens smaka av godiset, så mätt kände jag mig efter räkorna. Ja det blev lite mer räkor än tänkt, jag åt mer än jag behövde och de sista räkorna var ren okynnesätning, men faktum är att det ändå var mycket mindre mängder än tidigare.

Men nu i veckan kommer jag äta två Cambridgemåltider om dagen, samt lite kött och grönsaker på kvällen.

Inga kommentarer: