söndag, juni 27, 2010

Aldrig mer...

Detta trodde jag inte att jag skulle skriva som 34-åring, "jag ska aldrig mera dricka..." en sån klyscha, men så sant det kändes när jag vaknade igår. ;-) Matintaget på midsommarafton hanterade jag faktiskt galant, tog bara en gång från buffébordet, inget överätande alls. Dock var jag inte helt beredd på effekten alkoholen skulle ha nu när jag gått ner lite i vikt, och dessutom inte intagit någon större mängd alkohol på väldigt länge. Så själva alkoholintaget låg inte alls i balans med vad jag hade haft i åtanke. Det där med att sippa på ett glas rosé och bara njuta gick inte riktigt vägen. Jag var laddad till tänderna och kände mig strålande i min nya klänning, humöret var verkligen på topp och det var en fantastiskt roligt kväll med dans långt in på småtimmarna. Det sätter helt klart sina spår, på mer än ett sätt. Jag har visst en del kvar att lära ändå ...

Nu väntar två dagar på spahotell med 3-rätters, men sedan en balanserad tillvaro mot målvikten. Men innan avfärd imorgon väntar planerad vägning hos Viktväktarna. Förra veckan hade jag 0,7 kg kvar till 10%-målet och nyckelringen. Jag tror inte jag kommer klara det till imorgon, ska bli väldigt spännande att se resultatet! Om jag hinner uppdaterar jag imorgon.

2 kommentarer:

M sa...

Haha, tack för ett gott skratt nu på morgonen. Exakt så där blev det för mig på pingstaftonen efter nästan fem veckors ren kur; jag åt lite av allt och kände mig superduktig, men glömde bort bieffekten av all alkohol man hann hälla i sig under de där timmarna. När jag vinglade in i duschen morgonen efter tänkte jag precis som du: "Aldrig mer!".

Men vad duktig du var som höll maten på en lagom nivå. Du har verkligen hittat tänket! Önksar dig och din man en helt underbar spahelg!

Ska tänka på dig imorgon och håller tummarna för ett minus på VV-vågen!

Kram

Saring sa...

Men du, så underbart kul det lät! Lycka till med vägningen imorgon!