fredag, juni 11, 2010

Nollresultat

Vågen visar ingen förändring mot förra veckans vikt, vilket givetvis känns sådär. Men med handen på hjärtat, var det ganska väntat med tanke på mitt återfall och avsteg från planen. Jag ser det som att det tar en extra vecka mot målvikt istället. Jag har ändå bestämt mig för att köpa boken som jag skrev om i tidigare inlägg, kanske mer för att jag behöver den än är värd den. Bokus har bästa pris :)

Jag håller på att skriva ihop ett hemträningsprogram av enkla basövningar för hela kroppen, som jag kan köra igenom varje dag. Även om jag lovat mig själv att komma igång tidigare, har det inte direkt duggat tätt mellan styrketräningstillfällena. Och det är dags att tajta till kroppen på fler sätt än att bara gå ner i vikt.

Jag är stolt över mig själv som kom ut att jogga i ösregnet igår, även om det bara blev en kort runda och kroppen skrek efter energi. Jag vet att man ska träna lågintensivt, mycket mer orkar inte kroppen med men det är skönt att få upp blodcirkulationen ordentligt. Men fram till midsommar blir det ändå raska promenader i kombination med jogging istället.

3 kommentarer:

M sa...

Vet hur det känns... Men vad spelar det för roll om det tar några dagar extra, när du ändå kommer att vara målvikitg i resten av ditt liv? Vad roligt att du beställde boken!

Jag är så imponerad av dina träningsvanor. Du kommer att vara så snygg på beachen i sommar! hur tycker du förresten att det går att jogga på ren kur? Du blir inte svomfärdig, eller? Jag skulle så gärna vilja ut och springa oftare, men skjuter hela tiden fram det tills jag har ätit eller ska äta. Otroligt duktig är du!

Sunkiss sa...

Det går faktiskt riktigt kasst att jogga på ren kur, nästan så att det inte är värt det. Det känns verkligen att det inte finns någon energi i kroppen. Det är otroligt att det finns elitidrottsmän som lever och tävlar med kroppen i ketos, fast då äter de nog mer energi och är LITE mer tränade ;-) Jag tror inte jag kommer springa så mycket mer förrän jag börjar äta kombinerat efter midsommar, jag tror jag behöver att det ska kännas lite mer behagligt att jogga för att det ska locka mig :-)

M sa...

Ja, det är det jag har fått för mig, men då är du ju extra duktig som utsätter dig för den pinan. :) Men man blir ju onekligen inspirerad att börja träna nu när man har blivit lite lättare.

Jag har inte riktigt bestämt mig för när jag ska köra kombinerad kur på allvar, men när den dagen kommer har jag joggingskorna på fötterna! :)