tisdag, juni 08, 2010

Det kommer bli dyrt...

...att vara smal! *ler*

Den senaste tiden, eller ja de sista 10 åren har jag alltid känt mig tvungen att köpa de plagg som sitter bra. Skulle ett plagg jag provar mot förmodan vara smickrande för min figur så kan jag inte motstå att köpa det. Jag rättfärdigar köpet med att det är SÅ sällan det händer. Och det är det ju också.

Under min tripp till hemstaden har jag fått mycket egentid, som jag ägnat åt att gå i affärer och prova kläder. Och det har varit en sådan angenäm upplevelse! Jag både ser och känner att min kropp är smalare. Jag kunde helt plötsligt prova kläder jag ville ha, inte bara begränsa mig till de som passar en rund tjej, de som döljer så mycket som möjligt, som ska ge sken av att jag är smalare än jag är, bara svarta kläder...Nej, jag provade alla möjliga och kläder jag väljer börjar sitta allt bättre, och jag vill ha, ha och HA!

Jag kan då inte låta bli att fundera över hur det kommer bli att handla kläder som normalviktig. Hur ska jag då begränsa mig? Jag kommer förmodligen att älska allt som jag provar, bara för att jag kan ha det. Det känns som att det kan bli dyrt, men roligt!

3 kommentarer:

M sa...

Ja gud, även plånboken kommer att genomgå en rejäl viktminskning framöver. Men vilken belöning! Vad underbart att du har haft en sådan positiv shoppingupplevelse. Visst känns det värt det att man avstod från de senaste veckornas frestelser, fredagsmys, fika och middagar när man känner sig snygg i provhytten?! :)

Sunkiss sa...

Ja verkligen, jag försöker hålla den bilden och känslan i tanken när jag känner mig alltför frestad...och så det där superpa citatet :-)

Jag har också ett annat citat från ett reportage om en tjej som verkligen satsade och kom i toppform, även om hon tyckte resan bitvis var överjobbig så sa hon detta när hon väl var i mål "om jag visste hur bra det känns att ha kroppen jag alltid drömt om, skulle jag gjort det här för länge sedan!". Det är just så jag hoppas att jag själv ska känna och tänka, då måste all möda man lägger ner verkligen vara värt det :-)
Tänk vad mycket energi vi ska frigöra för annat, när inte vikten behöver uppta så stor plats längre.

M sa...

Haha, vad vi har blivit överösta med visdomsord under de här veckorna, och det nya citatet är verkligen pricken över i:et! Visst är det så! Jag tror att det är så svårt att föreställa sig hur det känns när man är långt ifrån målet, men jag tror att vi båda känner segervittring nu och då är sådana citat så oerhört talande. Jag identifierar mig mycket mer med min målvikt än min startvikt just nu. Fysiskt sett är jag mittemellan, men mentalt är jag nästan framme. :)

Vad rätt du har i att all den energi som tidigare har gått åt till att oroa sig över vikten, att välja kläder som passar osv. kommer vi att kunna lägga på roligare saker. Njuta av livet fullt ut! :)