tisdag, juni 15, 2010

Sol, sol, SOL!!!

Jag känner mig som i extas i dag. Trots en riktig dålig natt där barnen vaknade om vartannat och jag först kände mig som en zombie när slog upp ögonen, känns tillvaron nu bara underbar. Bästa vädersajten visar på tre dagars strålande sol, och utanför bjuder dagen på blå himmel.

Här ska jobbas på tomten, och bättra på Greklandsbrännan som börjat falna. Och när lilltjejen sover middag ska jag avnjuta kaffe och god läsning i solstolen. Jag ska ta tillvara på dagen, och hålla mig sysselsatt :)

"Bara de förändringar som passar in i ditt dagliga liv kommer att fungera i längden."
Det citatet från boken tar jag med mig ut idag, när jag funderar över vardagslivet framöver och vilka förändringar som är realistiska att genomföra, vad är möjligt att passa in i min vardag?

3 kommentarer:

M sa...

Tänk vad många soliga dagar vi ska vakna upp med den känslan i sommar! HÄRLIGT!

Ett klockrent citat! Samtidigt är det lite skrämmande, eftersom jag har tillåtit mig att sväva ut en aning på helgerna för att jag har vetat att några dagar med pulver återställer allt. Kan man leva ett liv utan Cambridge sedan? :) Jo, det är klart att vi ska, och jag tror att vi har börjat i rätt ände, d v s den mentala biten. Att komma tillbaka efter ett snedsteg är en superprestation oavsett om det innebär att starta måndagen med en shake eller en skål havregrynsgröt. Själva inställningen är därmed en förändring - och den kommer att fungera i både din och min vardag.

Ha en härlig onsdag i solskenet!

Saring sa...

Hej! Så roligt att hitta hit! Det är väldigt härligt att läsa dina inlägg; vilken målmedvetenhet och energi. Tack för att du delar med dig!

Dessutom måste jag säga att bloggen är hur snygg som helst, det gör det extra trevligt att hälsa på :-)

Sunkiss sa...

Hejhej Saring! Roligt med nytt besök :-) Jag har kikat förbi din blogg med, vilken inspirerande resa och så motiverande för egen del att se att du snart är i mål!! Fantastiskt bra jobbat :-) Läste ditt inlägg om "Insikt" och nu är du ju där, det du skrev om i september. Mycket HÄFTIGT!

M, ja det måste gå att leva ett liv utan cambridge, men det känns väldigt skönt att veta att det finns. Jag gissar att jag även i framtiden då och då kommer ta till en shake om jag av någon anledning behöver en måltidsersättning. Men jag hoppas att tillfällena ska bli färre och färre så den nya livsstilen är helt i balans med den sunda kropp jag vill leva i. Håller tummarna för din vägning idag, är övertygad om att vikten kommer peka neråt :)