tisdag, juni 22, 2010

Äntligen en stund över...

...att sätta sig här vid datorn och uppdatera bloggen, och avnjuta en kopp kaffe medan lilltjejen kollar på Bolibompa. Idag var jag uppe med tuppen, hade lite svårt att somna om så jag gick helt enkelt upp vid fem och städade. Har röjt bort kladdiga fingeravtryck i huset och går en ny, ren dag till mötes. Känns mycket bra!

Midsommarklänning har jag också valt. Det blev dock inte alls en sådan som jag föreställt mig att jag skulle ha, utan en enklare rutig omlottklänning från Bondelid. En ganska söt historia som faktiskt passar lika bra varma sommardagar som till fest. Går lika bra att matcha med lätta leggings, bara sommarben eller jeans. Först kom jag faktiskt hem med en riktigt cool axelbandslös blommig klänning med svart skärp till. Men insåg snabbt att den var för STOR (ja typiskt nog över bysten ;-) ) och att min halternecksolbränna absolut inte passade i den, så det var bara att lämna tillbaka. Men jag kände mig fin i provhytten och det var skoj att prova olika kläder.

Men det är konstigt hur det kan svänga, för igår var jag iväg på en liten klädprovarsväng till utifall att. Och då hade jag inte alls den där smala, fina känslan utan kände mig snarare uppblåst och smårund igen...trots att det inte hänt något från ena dagen till den andra. Så jag tar det som ett bevis på att det till stor del sitter i hjärnan :-)

Jag kör inte ren kur som jag egentligen hade tänkt göra ända fram till midsommar. Men det känns fantastiskt bra att kunna välja att vara med att äta lite, och fortfarande göra det i små, väl avvägda portioner. Jag njuter av att få äta riktig mat och känner mig inte alls sugen på sötsaker och andra onyttigheter. Det är en annorlunda känsla!

Igår var jag på Viktväktarna igen och vägde mig, och det visade på 1 kg minus sedan vägningen hos dem förra måndagen. Däremellan har jag ju befunnit mig i ketos och därmed också lite lägre vikt. Sen kunde jag givetvis inte hålla mig från att morgonväga mig, och blev positivt överraskad när vågen faktiskt visar samma som när jag avslutade ketosen.

3 kommentarer:

M sa...

Jäklar vad DUKTIG du är som balanserar så bra mellan att äta och gå ner i vikt. Härligt minus också!

Förstår att du gjorde ett avsteg från ren kur faktiskt, med tanke på de argmenten du lyfte fram tidigare. Jag har också rätt svårt stt motivera mig att enbart dricka shakes för tillfället, men med tanke på att jag äter för mycket när jag väl FÅR äta så ska jag köra ett par dagar fram till fredag, och även några dagar efteråt... Återigen: extremt bra gjort att balansera!

Det låter som en ursnygg klänning! Jag gillar också Bondelid, snygga detaljer och välgjorda plagg. Du kommer att vara superfin på midsommarafton! Visst är det märkligt att självbilden kan svänga så fort. Hoppas att du har snälla människor omkring dig som ger dig komplimanger när det är en sådan dag. För spegelbilden ljuger ju bevisligen!

Ha en jätteskön kväll (läggdags snart kanske, med tanke på din produktiva och tidiga morgon!) :)

Kram

Sunkiss sa...

Fast jag känner nu, även om jag lyckats balansera bra, att det är dags att snäppa upp mig och inte förlora greppet. Jag känner så väl igen den här känslan av att ha kommit en bra bit på vägen, börja bli nöjd och tycka att man nu kan balansera tillvaron. Och med den brukar man tillåta sig mer och mer, vips är man tillbaka i gamla vanor och de vet man ju vart de leder. Jag har också tillåtit mig lite mer kolhydrater och jag känner att de verkligen är en bov i dramat, de ökar verkligen på suget efter annat och det om något kan få mig ur balans. ;) Men det sagt har jag just bestämt mig för att det måste bli en joggingtur ikväll. Kram

M sa...

Grymt bra att ge dig ut på en joggingtur när kolhydraterna började nässla sig in i kosthållningen igen. :) Förstår så väl att det är lätt att det blir för mycket när man väl har börjat äta igen. Framförallt nu när den största viktminskningen ligger bakom en. Men jag tror på dig och jag vet att du visst har hittat balansen. Och blir det för mycket någon gång hjälper en joggingtur och en shake dig att komma tillbaka - både mentalt och viktmässigt. Du är ju en normalviktig tjej nu! Glöm aldrig det! :)