torsdag, juni 10, 2010

Morgonstund har guld...

Efter en mycket sen kväll igår, unnade jag mig en skön morgonstund. Barnen fick titta på Bolibompa i sängen, medan jag ägnade mig åt senaste numret av ToppHälsa. Det är första gången jag läser tidningen, men redan efter ett par sidor känner jag att detta är en tidning som jag vill ha mer av. Den är fullmatad med inspiration och en riktig energiboost. Nu längtar jag inte bara efter att bli smal, utan även vältränad och stark! Och efter att sätta tänderna i massa grön, god och sund mat.

Bor man i Stockholm så kan man delta i deras eget lopp Topploppet, det låter fantastiskt kul! Och är man löptränad vore det en upplevelse att vara med och fira 10-årsdagen för Öresundsbron med att springa den halvmara som går över bron. Snacka om magnifik utsikt!

2 kommentarer:

M sa...

Grattis till ett bra val av tidning. Jag är en trogen prenumerant och jag blir helt lycklig varje gång jag ett nytt nummer dimper ner på hallgolvet. Underbar inspiration, sunda ideal och färgsprakande, snygg layout rakt igen. Bästa hälsotidningen utan tvekan!

Delar din längtan efter att få börja träna på riktigt och känna sig stark och vältränad. Ibland kan jag skratta lite åt mig själv för att jag går ner i vikt genom att tillbringa tid i soffan. Gymkortet blev dyrt i år om man räknar antalet besök under våren, men å andra sidan ska det bli underbart att göra comeback när uppehåller för en gångs skull beror på viktnedgång istället för pluskilon. :D

Visst är det kul med alla lopp som anordnas! Och du har ju snart (förlåt, inte meningen att stressa dig, haha) Midnattsloppet att se fram emot. Jag såg att deltagarna i Biggest Loser fick springa ett helt Maraton som en sista utmaning före finalen. Något att sträva efter till nästa år kanske?

Sunkiss sa...

Jag har också tecknat en prenumeration nu. Jag är visserligen "tidningoman" men det här känns som ett klockrent val, och precis vad man behöver en gång i månaden. Ihop med LagaLätt blir det en perfekt kombination :-)
*skrattar* Då ligger vi kanske i

samma klass när det gäller kostnaden på de gånger man faktiskt använde gymkortet! Mitt gick ut för två månader sen och jag tänker inte förnya det förrän i höst. Jag känner att det inte riktigt finns energi att träna så som man vill, fast egentligen kanske jag lite väl ofta använder det som en ursäkt för att göra något alls :-o

Herregud, en HEL marathon! Undrar om jag någonsin skulle fixa det, jag är glad om jag kan fixa Göteborgsvarvet något år (vilket jag SKA) och det är en halvmara. Själv börjar jag faktiskt känna mig lite småstressad över Midnattsloppet. Sprang futtiga 2,5 km igår, och det var ren skär pina. Det känns att det inte finns någon energi i kroppen. Men det kommer bli bättre när det blir kombinerad kur efter midsommar. :-)