onsdag, juni 16, 2010

Det har varit en bra dag!

Tänk så lätt allting känns bara solen kikar fram. Hela tillvaron känns ljusare och mindre komplicerad, på alla plan. Inspirerad av vädret tog jag och minsta tjejen en cykeltur till mannens jobb, en tur på dryga 2,5 mil. Kändes mycket bra! CK förrådet är också påfyllt, en hel låda Kakao-mint.

Stora tjejen följde med en kompis hem, vilket lämnade en möjlighet till en mysig lässtund på balkongen. Jag har njutit i solen, och läst vidare på Boktjuven, en annorlunda skriven bok och mycket läsvärd.

Jag konstaterade för övrigt, lite nöjd, när jag passerade spegeln, att jag om en sisådär 5 kilo faktiskt kommer att kunna ha den efterlängtade bikinin även på stranden, och inte bara i skydd på vår balkong. Den kommer inte sitta perfekt, men det kommer vara en acceptabel utgångspunkt. Yippi!

Jag tror att jag befinner mig i ketos nu, visserligen fanns det ganska mycket energi under cykelturen, kände mig pigg och stark. Men annars känns tillvaron ganska lätt nu, ett svagt sug mot kvällen som jag avhjälpt med kolsyrat vatten och några mintpastiller. Nu ska jag avsluta med kakao-mint och iskross!

3 kommentarer:

M sa...

Vilken cykelresa, förstår att det var en riktigt bra dag! Mysigt att vara ute i solen och känna att energin flödar. Lite lättare att vara en cambridgare då ju! :)

Häftig känsla med bikinin! Jag har inte bara minskat kring midjan och höfterna och sådana ställen man helst vill, utan även bysten, så jag får väl tråckla mig in i en liten provhytt med bländande belysning och prova ut en ny bikini inför badsäsongen... Men det blir lite lättare än tidigare år iallafall. :)

Vad gott med iskross i shaken! Smart tips, det har jag aldrig tänkt på!

Kram!

Anonym sa...

Oh, vad härligt det låter. Och du verkar ha kontroll på läget, så balanserad!
Njut, snart är du i mål med snygg-bikinin ;-)

KRam.

Sunkiss sa...

M, ja du bysten...den har tagit sina smällar, helt klart mindre för min del med. Men de här bikinin inhandlades i en storlek för liten när jag vägde som jag gör nu, så nu kan jag snart äntligen ha dem som det var tänkt! :-) Fast angående bysten så känner jag mig nöjd, det gör inget alls att de blivit mindre förutom att de är helt klart mer hängiga också, men det fixar bh:arna till ;) för den mindre mulliga urringningen bidrar till ett slankare intryck, och jag gillar det! Fast frågan är hur det blir vid målgång?! ;-o Vill inte minska mer nu, men det lär väl ta av dem också.
Det blir ju en jätte roligt anledning att shoppa en ny bikini, att prova ut en ny när du nästan är i mål. Att kunna utgå från den storleken man har just då, inte shoppa för den där formen man snart tänkt uppnå :-) Du kommer glänsa på stranden!

Vägen mot målet, bikinin var en motiverande insikt, den har ju legat i garderoben och skrattat åt mig i tre år ;-)