måndag, juni 14, 2010

Ett besök hos VV...

I morse blev jag övertalad av min vän att följa med till Viktväktarna. Har medvetet hållit mig undan därifrån de senaste fem veckorna, även om jag fortfarande planerar att gå i mål som guldmedlem. Det är främst deras jämviktstankar jag är intresserad av, för fram till målvikten kommer jag kombinera viktväktarnas mat med Cambridge. Varför överge ett vinnande koncept ;)

För tillfället räknar jag inte VV-vägning som något officiellt resultat. Men det kändes ändå jätte bra, för jag hade nått 5%-målet, fick en lite applåd och fick första "symbolen" som är ett måttband. 10%-målet är inte heller långt borta. Men nu väntar jag några veckor till innan nästa besök. Skulle känna mig alldeles för skamsen om jag minskat för snabbt i vikt, även om det är just viktnedgång man eftersträvar.

"Veckans viktiga" tog upp vikten av måttfullhet, att njuta med måtta. Där fanns ett förslag på en bröllopsmeny, eftersom det i dessa dagar råder bröllopshysteri i hela sverige. Såg riktigt läckert ut! Man kunde också läsa om Paula, som inför sitt bröllop lyckades med den storartade bedriften att gå ner hela 47 kilo. Och på vägningen idag, kom en medlem som varit målviktig i tre år, efter att ha gått ner 27 kilo. Hon såg så där supersund, fräsch och vältränad ut. Precis som man vill vara! Såg framför mig hur jag själv glider in där om tre år, vilken känsla ;)

1 kommentar:

M sa...

Ja just det, nu minns jag din succévägning framför din förvånade VV-konsulent senast. :) Vad rolig du är som fortfarande går dit! Jag håller med dig om att deras jämviktsprogram är en bra övergång till balanserat ätande sedan. Och vad underbart med applåder och ditt uppnådda mål!! Tänk vad många som blev inspirerade av dig där och då. Grattis!

Intressant ämne med måttfullhet, och vilken inspiration att få möta någon som har _hållit_ vikten. Vilken utmaning som ligger framför oss! Jag är övertygad om att du kommer att göra succé när det är din tur att stå fräsch, sund och vältränad framför en framtida VV-klass! Härlig vision!